Проект "Активно приобщаване в системата на предучилищното образование"
|
Координатор в РУО-Бургас: Иван Бъчваров
|
Дата: 26.05.2022 г. 12:55 - проект АПСПО
Уважаеми директори,
Прилагам Ви окончателното разределение по дати за предстоящото обучение по проект АПСПО.
|
Дата: 18.05.2022 г. 16:53 - СПЕШНО - проект АПСПО
Уважаеми директори,
Във връзка с предстоящо обучение на учители по проект АПСПО, Ви изпращаме Списък с разпределение на учителите по дати.
Необходимо е в срок до 12 часа на 23.05.2022 г. да попълните следните Микроданни на участниците (google формуляр), както и приложените
Карта за участие и
Декларация, които се попълват, подписват, сканират и изпращат на e-mail: [email protected].
Обучението ще се проведе в х-л "Авеню" - гр. Бургас. Допълнително ще Ви информираме за дата и час. Присъствието е задължително.
Карта за участие и Декларация (които сте изпратили сканирани) се представят в оригинал на обучението.
|
Дата: 25.02.2022 г. 11:45
Уважаеми колеги, препращам Ви съобщение от г-жа Ваня Георгиева от МОН
1.Във връзка с подготовката на отчет системата на проекта ще бъде затворена в края на днешния работен ден и ще бъде отворена в края на работния ден на 28 февруари 2022 г.
Напомняме Ви, че вече нито една институция няма да бъде финансирана на база на заявена потребност от допълнително финансиране, т.е. повече няма да събираме справки, а ще бъдат предоставяни средства на база на въведени документи в системата. От проверката на възнаграждения има неотчетени възнаграждения на институции още от 2020 г., но в същото време тези институции са си получавали финансиране , а се оказва, че има и такива, които имат не просто неотчетени, а и невъведени в системата документи, като в същото време са получавали средства. Предвид наближаващия край на проекта и факта, че не може да има институции, които само получават средства, които не отчитат, тази практика ще бъде преустановена. Ето защо всички институции с назначен персонал, а и изпълняващите всяка от дейностите по проекта, трябва да отчетат получените средства . При следващото плащане има вероятност институции, които нямат пари, да не получат и причината ще е неотчетени разходи.
2. Приложено Ви изпращам уведомително писмо за провеждане на предстоящ уебинар по проект № BG05M2OP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“, което е изпратено на предоставените електронни адреси на учителите.
Уведомявам Ви, че на електронен адрес [email protected] учителите могат да задават своите въпроси във връзка с прилагането на методиката. От този мейл ще отговарят нейните автори, т.е. там не следва да се поставят организационни и други въпроси, които не се свързани с прилагането на методиката.
|
Дата: 01.02.2022 г. 12:19
ДО ДИРЕКТОРИТЕ, участващи в проект АПСПО
Уважаеми директори,
във връзка с прилагане на специализирана методика за допълнително обучение по български език за деца от предучилищна възраст, отнасяща се за всички възрастови групи, за прилагане в институциите от системата на предучилищното образование” по проект № BG05M2OP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование, предстои провеждането на обучение на учителите, чрез което ще бъдат присъдени три квалификационни кредита. Неговото провеждане ще бъде присъствено, при спазване на актуалните заповеди на министъра на здравеопазването. Към момента се предвижда обучението да премине в три части, като участието във всяка от тях е условие за получаване на удостоверение:
- На 1 март 2022 г. (когато се очаква да е приключила доставката на обучителните пакети) от 13:00 ч. до 15:00 ч. ще се проведе уебинар за запознаване с основните елементи на методиката, в който ще бъдат включени в обучение учителите съгласно приложения списък. Присъствието в уебинара се удостоверява след като всеки е влезнал чрез посочения в таблицата електронен адрес.
- Присъствено обучение, което ще се провежда съгласно приложения проект на график. Присъственото обучение е предвидено в рамките на три дни (24 академични часа), като в първия ден началото и края в последния ден са в ранния следобед. Участието в обучението е за сметка на проекта при условията, които бяха валидни и за обученията по прилагане на скрининг теста.
- Допълнителна задача, чието изпълнение ще бъде свързано с прилагането на методиката и ще е част от допустимите академични часове за провеждане на неприсъствено обучение.
За организацията и провеждането на всеки един от етапите на обучение ще получавате същевременно информация.
Във връзка с първия етап от провеждането на обучението моля за Вашето съдействие, като попълните необходимата информация в приложения гугъл формуляр. Формулярът следва да попълнят педагогическите специалисти, които фигурират в приложената
таблица. Информацията следва да се попълни в срок до 15:00 часа на 03.02.2022 г.
Уважаеми директори,
моля да изпратите информация за недостиг на средства по проект АПСПО (линк) в срок до 11:00 часа на 08.02.2022 г.
Попълва се само от инстутуциите, които имат недостиг на средства!
|
Уважаеми директори,
във връзка с изпълнението на Договор № Д03–17/07.06.2021 г. за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Разработване на специализирана методика за допълнително обучение по български език за деца от предучилищна възраст, отнасяща се за всички възрастови групи, за прилагане в институциите от системата на предучилищното образование” по проект № BG05M2OP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ стартира доставката на изработените учебни пакети и допълнителни материали. В тази връзка приложено Ви изпращам таблица с разпределението на пакетите и материалите по институции.
(линк с таблицата)
Дата: 11.01.2022 г. 12:15
Уважаеми Директори,
Уведомяваме Ви, че има нов отчет на директор (бланка) по проект АПСПО, който следва да предоставите в РУО до 5-то число на следващия месец.
|
Дата: 25.11.2021 г. 17:35 - СПЕШНО - проект АПСПО
Моля да ни изпратите информация съгласно приложения файл. В таблицата следва да се въведат суми само до края на месец ноември 2021 година недостигащи за изплащане на възнаграждения и осигуровки.
Файлът изпращайте до 11:00 часа на 26.11.2021 г. на г-жа Камалиева - [email protected]
Изпращат таблицата само инстутуциите, които имат недостиг на средства!
|
Дата: 22.10.2021 г. 10:00ч.
ДО ДИРЕКТОРИТЕ, участващи в проект АПСПО
Уважаеми директори,
припомняме Ви, че от месец октомври всички директори на образователни институции, работещи по този проект следва да представят на отговарящия за тях експерт в РУО-Бургас месечният отчет не по-късно от 25. число в отчитания месец.
Отчетни доклади за минали месеци през настоящата учебна година няма да бъдат разглеждани.
Дата: 12.08.2021 г
Уважаеми Директори,
Необходимо е в срок до 20.08.2021 г. да попълните информацията, ако отговаряте на следните изисквания по приложените е-формуляри:
- при прекратяване на участие на поверената Ви образователна институция в проект АПСПО (сканирано копие на платежно нареждане за възстановена сума по проекта се прикачва в е-формуляр);
- при отказ от използване на непреки разходи (сканирано копие на декларация по проекта се прикачва в е-формуляр) в горепосочения срок.
При възстановяване на средства по проекта е неоходимо задължително да е изписано в платежното нареждане номер на проекта и код по НЕИСПУО на институцията.
Дата: 05.07.2021 г. 12:00
Срокът за изпълнение на проекта е вече официално удължен от 30 на 42 месеца, което означава, че трябва да приключи до 16.11.2022 г.
Изменението, отразено по дейности е следното:
Дейност 1 „Допълнително обучение по български език за деца от уязвими групи” - продължителността на дейността става 42 месеца.
Дейност 2 „Провеждане на дейности за педагогическа, психологическа и социална подкрепа на деца от уязвими групи, вкл. обезпечаване на средствата за такси на детски градини с повишена концентрация на деца от уязвими групи, осигуряване на допълнителен педагогически и непедагогически персонал, осигуряване на учебни материали, пособия, помагала и др.” - продължителността на дейността става 42 месеца.
Дейност 3 „Осъществяване на обучения, вкл. осигуряване на обучителни материали, пособия и др.” - продължителността на дейността става 42 месеца.
Дейност 4 „Реализиране на дейности за педагогическа, психологическа и социална подкрепа за родители на деца от уязвими групи и за формиране у тях на мотивация за активно приобщаване на децата им в системата на предучилищното образование ...” - продължителността на дейността става 32 месеца.
Дейност 5 „Провеждане на дейности за изграждане на положителни обществени нагласи към предучилищното образование и за недопускане на дискриминация” - продължителността на дейността става 32 месеца.
|
Дата: 29.06.2021 г. 09:23
Уважаеми директори,
уведомяваме Ви, че по проект АПСПО в неучебно време можете да реализирате по 4 пакета.
|
Дата: 09.06.2021 г. 09:17 - Проверка да непотвърдени такси по проект АПСПО и подготовка на нов отчет
Във връзка с подаден Пакет отчетни документи № 7 в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕСИФ (ИСУН 2020) по проект BG05M2ОP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ Ви уведомявам, че Управляващият орган ще извърши извадкова верификация на представените разходооправдателни документи (отчетени разходи), като се спазват Указанията на Европейската комисия за извършване на извадков одит.
При верификацията на пакет отчетни документи № 7 ще бъде извършена пълна проверка на следните разходи:
- V. Разходи за такси.
При верификацията на пакет отчетни документи № 7 ще бъде извършена извадкова проверка на следните разходи (отчетените разходи с най-висока стойност ще бъдат предварително изключени от извадките и изцяло проверени):
- I. Разходите за персонал;
- III. Разходите за провеждане на и участие в мероприятия.
Проверките на пакет отчетни документи № 7 ще преминат през следните етапи:
1. До 18.06.2021 г. експертите от УО ще извършат проверка на документите в ИС на проекта (пълна или извадкова проверка, както е описано по-горе). При констатиране на пропуски, които може да бъдат отстранени, документите ще се връщат с точни указания какво трябва да направи детската градина/училището/РУО.
2. От 21.06 до 25.06.2021 г. на детските градини/училищата/РУО, където има върнати документи от УО, следва да се даде възможност да коригират пропуските – да добавят липсващи документи, пояснения и др. в съответствие с конкретните указания на УО. Училищата/РУО не трябва да изтриват върнатите от УО документи, а само да добавят нови документи или пояснения.
3. На 28.06.2021 г. след като бъде прекратена възможността за коригиране на върнатите документи в ИС на проекта, експертите от УО ще започнат да преглеждат новите документи. Статусът на върнатите документи ще се изчисти, т.е. те ще бъдат потвърдени от УО. В зависимост от представените нови документи и пояснения експертите от УО ще вземат окончателно решение за пълна или частична верификация на съответния разход.
4. След приключване на извадковата верификация резултатите от административната проверка ще се проектират върху съответната обща съвкупност. Конкретният бенефициент ще бъде информиран за процента на неверифицираните разходи за всяка от горепосочените извадки.
5. Разходи и разходооправдателни документи от ИС на проекта, включени в ПОД № 7, не могат да бъдат включвани в следващ междинен отчет.
Във връзка с изложеното моля да информирате детските градини/училища за начина и посочените срокове, съгласно които ще бъде извършена верификацията на ПОД № 7 и да създадете необходимата организация за навременно приключване на процеса на верификация.
|
Дата: 18.05.2021 г.
Уважаеми директори,
ЕСУОП на АПСПО ще бъде затворена за въвеждане на данни до началото на следващата работна седмица.
Дата: 02.03.2021 г.
|
Дата: 15.02.2021 г. - Препоръки за предотвратяване неточности при отчитане на дейностите
1. Възрастта на децата при представяне на микроданните по дейност 1 е необходимо да се залагат по следния начин:
- В таблицата с микроданни е въведена формула за изчисляване на възрастта на участниците. Тази формула често изчислява възрастта като 100, 0 или 1900 години. В тази връзка молим възрастта на децата да се въвежда със съответната цифра от лицата, които попълват таблицата. Управляващият орган ще има грижата да приложи в системата нов образец на таблицата с микроданни, за да бъдете улеснени.
2. По отношение на отчитане на таксите към декларацията на директора в системата да се прилага декларация на родителите само в случаите на отказ от заплащане на такса за сметка на проекта. Не е необходимо да прилагате другите декларации на родителите, тъй като това затруднява проверката и не е необходимо съгласно указанията.
За осигуряване на публичност на изпълнението на проектните дейности Ви препоръчваме да публикувате информация за участието си в проекта на електронната страница на детската градина/училището, както и при възможност да споделите добри практики, свързани с ползите от неговото изпълнение.
|
Дата: 15.02.2021 г. 09:22
Срок: до 13:00 ч. на 16.02.2021 г.
Заявка за недостиг на средства по проект АПСПО - месец февруари
Забележка: Попълва се от всички институции, работещи по проекта. При липса на необходимост от допълнителни средства за месец 02.2021 г. справката се попълва с 0.
|
Дата: 28.01.2021 г. 10:46 - Важно!
Уважаеми Директори,
Във връзка с изпълнение на Дейност 1 - Допълнително обучение по БЕЛ, трябва да не допускате провеждане на повече от една ситуация на ден в група. При отчитането на удостоверенията е необходимо да използвате бланките, които са качени на 03.09.2020 г. в таблицата по-долу.
|
Дата: 25.01.2021 г. Срок: до 16:30 ч. на 25.01.2021 г. (ДНЕС)
Заявка за недостиг на средства по проект АПСПО
Забележка:
Само за институции, които са изчерпали средствата си. Моля да заявите неотложна необходимост от средства за изпълнение на проектните дейности.
|
Дата: 15.01.2021 г.
Уважаеми директори, уведомявам Ви, че стартира подготовка на нов междинен отчет по проекта.
Необходимо е да проверите дали сте отчели всички свои дейности и разходи в системата на проекта до края на месец декември 2020 г.
В случай, че не сте най-късно до края на 18 януари 2021 г. трябва да ги отчетете в ЕСУОП.
Дата: 04.01.2021 г. Важно!
Уважаеми директори,
Не е необходимо да качвате в ЕСУОП данни за децата, както и декларации за месец декември в модул "Такси" на проект АПСПО.
|
Дата: 14.12.2020 г. 11:10
Уважаеми Директори,
Припомняме Ви, че при налични документи (удостоверения, заповеди, платежни, ведомости и други), доказващи извършен разход по проект АПСПО е необходимо незабавно да бъдат качени на съответните места в ЕСУОП (сайта на проекта).
Констатирани са пропуски на част от детските градини във връзка с дейността по назначаване на персонал. Следва да качите необходимите документи в най-кратък срок, не по-късно от 16.12.2020 г.
|
Дата: 16.11.2020 г. 15:29
Предоставяне на средства на ДГ по проект АПСПО
Уважаеми Директори,
Приложено Ви изпращам списък с включени образователни институции, за които са предвидени средства по проект АПСПО до края на годината. Предстои да получите трансфер, който е изчислен на базата на отчетените в електронната система разходи по дейност 1 и дейност 2 и направените до момента трансфери. Той включва средства за дейност 1 за издадени удостоверения, за дейност 2 възнаграждения на персонала, нает по проекта в т.ч. диференцирано заплащане на педагогическия персонал и работно облекло за непедагогическия персонал. В трансфера са начислени и 10% непреки разходи за директор и счетоводител.
Сумите ще получите на e-mail от отговарящия за Вас експерт от РУО-Бургас. Необходимо е в срок до 19.11.2020 г. да информирате на e-mail адрес експерта, ако има институции от Вас, които са изчерпали средствата от предишните преводи, и не са включени в новото разпределение на средствата или такива, за които средствата са недостатъчни. Моля, проверете съответствието на исканата сума с документите, приложени в системата.
Информирате експерта си чрез e-mail за недостигащи средства в горепосочения срок/
Допуска се да са пропуснати в списъка образователни институции. Ако не сте вписани, писмено се обърнете към експерта си като посочите информация, искана в таблицата (банкова сметка, сума за допустими разходи и прочие).
|
Дата: 15.10.2020 г. - До директорите на ДГ и училищата
Във връзка с проведените срещи на 07.10-08.10.2020 г., инструкциите и указанията, които получихте по отношение на отчитането по проекта е необходимо извършите повторна проверка на всички документи приложени в ЕСУОП за отчитането на съответните дейности:
1. Допълнително обучение по БЕЛ
2. Такси
3. Нает по проекта персонал
Срокът за проверката е 19 октомври 2020 г.
След изтичане на срока, ЕСУОП ще бъде "ЗАТВОРЕНА" за въвеждане и корекция на данни, както и за прикачване на документи.
|
Дата: 07.10.2020 г.
Уважаеми директори,
Във връзка с месечния отчет за м. септември можете да вписвате часове до 14.09.2020 г. , с което се финализира учебната 2019/2020 г. Относно отчитането на часовете Ви за новата учебна 2020/2021 година можете да ги включите в отчета за м. октомври.
|
Дата: 30.07.2020 г.
Закупуването на техника не е предвидено в проекта, но можете да закупувате електронни обучителни материали, като това не включва интерактивни дъски.
|
Дата: 22.07.2020 г.
УВАЖАЕМИ ДИРЕКТОРИ,
На 20.07 и 21.07.2020 г. се проведе мониторинг от г-жа Евгения Костадинова – ръководител на проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" в Министерство на образованието и науката на четири детски градини от област Бургас. Предоставям следната информация на въпроси, които бяха обсъдени и разяснени:
I. Указания за изпълнение на дейностите съгласно Заповед РД-09-1526/16.07.2020г.
1. Средствата по чл. 52 до 28лв. за учебни помагала и пособия се отнасят за детски градини, в които се реализират дейности по заплащане на такси и са насочени за тези деца, на които таксата се поема от проекта;
2. Възнаграждения на директор и счетоводител се изчисляват както следва - 10 % върху сумата, която е отчетена и изразходена по дейностите по проекта + Дейност 2.1 изплащане на такси;
3. Чл. 26 ДФПВ са разпределени в 20 дни по два модула, всеки с продължителност 30 минути. Очакваме отговор за допълнително пояснение относно съдържанието на понятието - модул и планирани брой пакети.
4. За финансови въпроси се обръщайте към:
ДИРЕКЦИЯ "ФИНАНСИ" - МОН | |||
Име и фамилия | Длъжност |
| |
Дима Коцева | Началник на отдел "Регулиране на труда и финансова децентрализация" | | |
Камен Йорданов | Държавен експерт | | |
Божидарка Марева | Държавен експерт | | |
Димитър Енчев | Главен експерт | |
Ако имате недостиг на средства и не сте ги отразили в справката, която беше със срок 20.07.20 г., пишете на г-н камен Йорданов.
II. Електронна платформа
1. В раздел „Общи документи“ – качвайте САМО и единствено документите на наетия педагогически и непедагогически персонал. Допълнителни споразумения на директор и счетоводител не се прикачват. Те се съхраняват в детската градина;
2. Декларация за доходите на наетия педагогически и непедагогически персонал се подготвя всеки месец и трябва да присъства в електронната платформа в раздел „Общи документи“.
ВАЖНО Дейност 2.1 – Обезпечаване на средства за изплащане на такси на деца.
Всички детски градини, на които им се изплащат такси по проекта трябва да подадат Заявление за участие в електронната платформа - Декларация за липса на конфликт на интереси /по образец/ и Декларация на ръководителя на образователна институция, участваща в техническото и финансово изпълнение на проекта в съответствие с параграф 6 от Допълнителните разпоредби на ЗУСЕСИФ /по образец/.
Детски градини, които са включени само в Дейност 2.1
Директорът трябва да сключи Допълнително споразумение с кмета на съответната община. Счетоводителят трябва да сключи допълнително споразумение с работодателя. Датите на декларациите трябва да бъдат с дата на включване на дейността по изплащане на такси, както и допълнителните споразумения – считано от: дата на включване на дейността по изплащане на такси
Всички образци на документи можете да откриете на сайта на РУО-Бургас, в кореспонденция за директори, раздел „Проект АПСПО“.
III. Директорът ежемесечно предоставя своите отчети в РУО-Бургас в ДВА екземпляра. През месеците, в които детските градини бяха затворени и не са осъществявани дейности по проекта също трябва да има отчети, но нулеви.
|
Уважаеми директори,
Приложено Ви изпращам актуализираните указания по проект “Активно приобщаване в системата на предучилищното образование”, утвърдени със Заповед № РД09-1526 от 16.07.2020 г. на министъра на
образованието и науката.
Прилагам и файл с кратка информация относно предоставените средства. Моля да подадете спешно най-късно до 13:00 ч. на 20.07.2020 г. информация за размера на необходимото финансиране на дейностите до
края на м. август само за тези от Вас, на които поради изтъкнатите причини не са преведени средства.
След проведена среща с Управляващия орган е уточнено следното: ВАЖНО в удостоверенията по Дейност 1 периодът в удостоверението да съответства на периода на реалното участие на детето в проекта.
Освен това към момента при различия в сумите в платежните нареждания и ведомостите е необходимо да бъде добавено обяснение върху самото платежно нареждане или да бъде изготвена обяснителна записка.
|
Дата: 10.07.2020 г. - проект АПСПО - Важно
Училищата и детските градини в приложената таблица е необходимо да предприемат действия по отстраняване на пропуските в документацията. Системата ще бъде затворена в понеделник - 13.07.2020 г.
Уточнение:
Всички удостоверения, които са сгрешени трябва да бъдат коригирани независимо дали вече са потвърдени от Териториалния екип. За да бъде осигурен достъп за отминалите месеци трябва да пишете на следните имейл адреси: [email protected] и
[email protected]
Всички посочени забележки в предоставения файл трябва да бъдат отстранени.
Забележка!
„В извадката“ са вече извършени корекции от УО на ОП НОИР.
|
Уважаеми директори,
Във връзка с въвеждането на такси за месец май и констатираните „специфични“ случаи в общинските наредби за определяне на размера на дължимите такси (за децата от четвърта подготвителна група, които ще постъпят в първи клас на 15 септември т.г.) моля да имате предвид следното, за което да информирате директорите на детски градини:
1. По проекта ще бъдат възстановявани такси за периода на неучебното време в размери, приети преди стартиране на проекта (независимо, че са по-високи от тези в периода на учебното време). Важното в този случай е този размер на таксата да е приет преди стартиране на проекта.
2. По проекта няма да бъдат възстановяване такси за отглеждане по смисъла на съответните общински наредби (знам, че такъв е случая за община Каварна).
3. По проекта няма да бъдат възстановявани такси за децата в общини, в които дължимият размер на таксата за посещаване на детска градини е увеличен след стартиране на проекта (знам, че такъв е случая за община Крушари).
4. За децата, които попадат в случаите по т. 2 и 3 в системата не се въвеждат никакви данни (оставят 0), но от падащото меню се избира опция, че няма право таксата да бъде възстановена за сметка.
5. В общините, където децата са освободени от такса е необходимо да се попълни следната информация в платформата: броя посещения на детето, максимална и начислена такса - 0. Съответно в падащото меню да се избере причината.
|
Дата: 02.07.2020 г.
Уважаеми директори,
по отношение на попълване на информацията в платформата за таксите (100 лв.) на децата от 4 ПГ групи, които през учебната 2020/2021 година ще постъпят в първи клас е необходимо да въведете:
1. Брой посещения за месеца: отбелязвате броя на дните, които е посещавало детето
2. Максимална такса: 0
3. Начислена такса: 0
4. Причина: Няма право таксата да бъде възстановена за сметка на проекта
|
Уважаеми директори,
Препращам и следните две съобщения от УО на ОП НОИР:
1. Управляващият орган на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 следва да осъществява проверки на мястото на изпълнение на финансираните по програмата дейности. В тази връзка в съответствие с утвърдения Годишен план за проверки на място за 2020 г. за месец юли 2020 г. са планирани посещения в детски градини и училища, които участват в изпълнението на проект BG05M2OP001-3.005 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“. Експертите на УО ще се свържат предварително по телефон/електронна поща с директорите на проверяваните училища и детски градини.
2. Управляващият орган на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ приветства всяка инициатива за популяризиране на проектите, изпълнявани по програмата, вкл. чрез публични изяви в медиите. Изпълняваните от Министерството на образованието и науката като конкретен бенефициент проекти имат своята ключова роля и допълват политиките за промяна и подобряване на системата на образованието в страната. Това е и целта на Европейските структурни и инвестиционни фондове – да подпомогнат и ускорят структурни промени в държавите-членки, така че да се намалят различията в развитието на отделните държави в рамките на ЕС. В този смисъл е изключително важно винаги по подходящ начин да се популяризира приносът на Европейските структурни и инвестиционни фондове – в конкретния случай на Европейския социален фонд – по време на всяка публична изява. Неслучайно мерките за информация и комуникация са задължителни за всеки проект, финансиран от ЕСИФ, и неспазването им може да доведе до определяне на финансови корекции. Представителите на институциите следва да упоменават по коя оперативна програма се изпълнява/финансира проекта, а върху закупените шатри, под които се провеждат дейностите по проекта, се осигурява необходимата визуализация, свързана с ЕСФ и ОП НОИР. Моля, спазвайте задължителните мерки за информация и комуникация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
|
Дата: 01.07.2020 г. - ВАЖНО!!!
Уважаеми директори,
В отговор на извършена проверка от Управляващия орган на включените в 4-ти междинен отчет разходи (отчет № 3 в системата на проекта) по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ по Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, е необходимо да предприемете спешни действия за отстраняване на направените бележки, касаещи качената в електронната система на проекта отчетна документация, удостоверяваща изпълнението на дейностите и извършените разходи.
Констатирането неточности следва да бъдат отстранени от Вас в срок до 5 юли 2020 г.
Приложено към това писмо Ви изпращам следните файлове:
- Файл с отчетните документи, които да гледате по отделните дейности, както и най-честите грешки в тях.
- Списъците на допуснатите грешки по детските градини и лица/деца в архивиран файл с парола.
Обърнете внимание - файл "Приложение 1-1.1 и 1.2 Допълнителни документи" е с две страници.
Грешките в списъците в архивираните файлове са от извадката на УО. Днес ще Ви изпратя пълен списък на ДГ, тъй като е ключово да отстраним всички неточности, а не само констатираните в извадката.
|
Дата: 29.06.2020 г.
УВАЖАЕМИ ДИРЕКТОРИ,
Във връзка с констатирани от Управляващия орган на ОП НОИР неточности в отчетните документи по проекта моля да информирате детските градини за краткосрочното им отстраняване, а вие да проследите изпълнението, както следва:
1. Масово в платежните документи (за възнаграждения на назначения персонал) не е вписан номера на проекта. Това е задължително условие и ако липсва номера на проекта, разходът не може да бъде признат по проекта.
2. Не са приложени допълнителни споразумения за промяна на промяна на работната заплата, както и заповеди за отпуск. (това вече е възможно в системата на проекта) Моля директорите да организират много бързо сканирането и прилагането на тези документи в системата.
3. В някои детски градини има разлика между начислени и изплатени суми, като разликите трябва да бъдат изяснени.
4. Моля още веднъж да прегледате удостоверенията, издадени по дейност 1, тъй ката се оказват с масови грешки – различни ЕГН в микроданни и в удостоверението, непопълнени удостоверения в таблица, в която се попълва, грешни имена на децата или пък периода на участие не съответства на датите на провеждане, отразени в присъствията на децата. Много е важно този на пръв поглед лесен за попълване документ да се попълва коректно, тъй като в противен случай разходите няма да бъдат възстановявани.
Таксите са подписани днес, а в началото на юли ще получат финансиране и по останалите дейности.
|
Дата: 12.06.2020 г.
Уважаеми директори,
Приложено Ви изпращам бланка на удостоверение по дейност 1 за проведените ДФПВ през неучебното време по проект “Активно приобщаване в системата на предучилищното образование”.
Прилагам и нова индивидуална карта, тъй като съгласно настъпилите промени в Наредбата за приобщаващото образование и съответно в броя на допустимите ДФПВ през неучебното време, е необходимо тези карти да бъдат актуализирани. Обръщам внимание, че в индивидуалната карта е мястото, където е видно планирането и за учебното време. Тази карта се отнася само за учебната 2019/2020 година.
|
Дата: 11.06.2020 г. 12:40 - Проект АПСПО
Уважаеми директори,
моля в срок до 15.06.2020 г. (понеделник) да бъдат въведени всички групи за допълнително обучение по БЕЛ.
Относно указанията по проект АПАПО и добавянето на номер и дата на вече качените документит в платформата. От съществено значение за проекта са номерата и датите на договорите.
На другите документи може да се поставят фиктивни номера, но дата задължително трябва да е реалната дата на документа (платежно или др.).
Указания:
1. В удостоверенията (Дейност 1) не се продължава попълването на предходните планирани пакети, а се започва отначало. Тъй като това са нови планирани пакети (допълнителни форми на педагогическо взаимодействие) за неучебно време и ще се следи отделно тяхното планиране и изпълнение. На учителите им се заплаща за 10 ДФПВ.
По същия начин от началото на следващата учебна година ще се започне ново планиране. Т.е. учителите попълват познатата бланка на удостоверенията и няма да има нова.
|
Дата: 08.06.2020 г.
За изпълнение на Дейност 1 и закупуване/наемане на шатри без страни.
Въпрос: 200 лв. за шатри и масички на ДГ или на група по 200 лв.?
Отговор: На група, но не повече от 2 бр. за една ДГ.
|
Въпрос: Ако учителите планират по 2-3 ситуации на ден, следва ли да се счита, че един пакет от 10 ситуации ще приключи за 4-5 дена?
Отговор: Да. Може за една седмица да се вземе един пакет.
|
Указания
Уважаеми директори,
във връзка с продължаване на дейностите по проект АПСПО и постъпили запитвания, Ви информирам:
1. Пакети (Дейност 1), които са започнати преди обявяване на епидемията и не са приключили, НЕ могат да се довършат. Трябва да се започне отначало;
2. Деца, които нямат присъствия, могат да посещават ДГ само за работа по проекта и Дейност 1 в рамките на 1 час, но при първото посещение, родителите трябва да попълнят декларация за информирано съгласие;
3. Платформата вече е отворена и новите списъци с децата са актуализирани. В системата има няколко актуализации, за които ще получите допълнителни указания.
4. Не може да се закупуват шатри и масички за работа на открито за повече от 200 лв.
5. След като не може да бъдат повече от 5 деца в група по дейност 1, то може ли един учител да води две групи по 4 деца и да му се заплаща за 2 групи? Отговор: Може
6. ДГ, които не са работили през м. май трябва ли да отбележат причината срещу името на всяко дете? Отговор: Не
|
Дата: 04.06.2020 г.
Уважаеми директори,

|
Дата: 03.06.2020 г.
Указания
Уважаеми директори,
във връзка с продължаване на дейностите по проект АПСПО и постъпили запитвания, Ви информирам:
1. Пакети (Дейност 1), които са започнати преди обявяване на епидемията и не са приключили, НЕ могат да се довършат. Трябва да се започне отначало;
2. Деца, които нямат присъствия, могат да посещават ДГ само за работа по проекта и Дейност 1 в рамките на 1 час, но при първото посещение, родителите трябва да попълнят декларация за информирано съгласие;
3. Платформата вече е отворена и новите списъци с децата са актуализирани. В системата има няколко актуализации, за които ще получите допълнителни указания.
4. Не може да се закупуват шатри и масички за работа на открито за повече от 200 лв.
5. След като не може да бъдат повече от 5 деца в група по дейност 1, то може ли един учител да води две групи по 4 деца и да му се заплаща за 2 групи? Отговор: Може
6. ДГ, които не са работили през м. май трябва ли да отбележат причината срещу името на всяко дете? Отговор: Не
|
Дата: 03.06.2020 г.
Уважаеми директори,
Днес електронната система за управление на проекта ще бъде отворена. Тъй като след като бъде отворена системата е необходимо технологично време, в което да бъдат въведени данните на децата, за които ще бъдат възстановявани таксите, моля да да не въвеждате нищо в системата преди 14.00 ч. на днешния ден (03.06.2020 г.). Ще изпратим съобщение, когато новите списъци са вече в системата.
|
Дата: 07.05.2020 г. - Проект BG05M20P001- 3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ и Дейност 2
Уважаеми директори,
Във връзка с указания на г-жа Ваня Георгиева, заместник-ръководител на проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" в Министерство на образованието и науката, Ви информирам, че назначените педагогически и непедагогичски специалисти (психолог, логопед, ресурсен учител, помощник на учителя, помощник-възпитател, образователен медиатор, социален работник в образованието ще продължат да работят по проекта, като имате пълното основание да промените срока на договора на наетия от Вас персонал от 31 май 2020 г. на 14 септември 2020 г.
Очакват се последващи инструкции.
|
Дата: 08.04.2020 г.
Уважаеми директори,
Във връзка с последващи указания на г-жа Ваня Георгиева, заместник-ръководител на проект "Активно приобщаване в системата на предучилищното образование в Министерство на образованието и науката, Ви информирам:
Обновени и допълнени са данните в системата на всички деца.
В тази връзка сроковете са следните:
- За въвеждане на информация от ДГ – 10 април 2020 г.
- За потвърждаване от РУО – 15 април 2020 г.
По отношение на декларациите на родителите на новите деца правилата в извънредната ситуация са следните:
Изпращане само по електронен път – сканирани файлове, снимки и т.н.
Ако е необходимо се създава организация за предоставяне на хартиени копия на декларации чрез персонала на ДГ, който не е в отпуск или се определя място, на което се оставят бланки, като не се допуска събирането на хора, разбира се.
Моля за спазване на срока, тъй като поради внасянето на отчет по проекта на 16 април системата ще бъде затворена.
|
Дата: 24.03.2020 г.
Във връзка с обявеното с Решение от 13 март 2020 г. на Народното събрание на Република България извънредно положение, изпълнението на дейностите по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” (2014-2020) следва да бъде съобразено със следните указания:
Дейност 1: Организиране и провеждане допълнително обучение по български език за деца от уязвими групи
Преустановява се провеждането на допълнително обучение по български език до отваряне на детските градини. Дейността не може да се изпълнява дистанционно. След прекратявне на извънредното положение предвидените педагогически ситуации могат да бъдат планирани при по интензивен график на провеждане, а при необходимост планирани и в периода на неучебното време.
Дейност 2: Организиране и провеждане на дейностите за педагогическа, психологическа и социална подкрепа на деца от уязвими групи
Заплащане на такси: В срок до 30 март 2020 г. ще бъдат възстановени средствата в размер на въведените данни за дължимите такси в системата на проекта. За следващия месец дейността ще продължи в зависимост от това кога се възстанови посещението на децата. По проекта не се възстановяват разходи за постоянна такса за детска градина, когато тя не е съпроводена с присъствие на децата.Назначени педагогически и непедагогичски специалисти (психолог, логопед, ресурсен учител, помощник на учителя, помощник-възпитател, образователен медиатор, социален работник в образованието): За периода на извънредното положение наетите педагогически/непедагогически специалисти използват своя полагаем платен годишен отпуск, а след неговото изчерпване – неплатен отпуск. Съгласно чл. 7, ал. 2 от Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. (обн., ДВ, бр. 28 от 24 март 2020 г.), работодателите и органите по назначаване може да предоставят до една втора от платения годишен отпуск на работника или служителя и без негово съгласие.Следва да се има предвид новата разпоредбата на чл. 173а, ал. 1 от Кодекса на труда – „Ползване на отпуск при обявено извънредно положение“, която гласи: Чл. 173а. (1) Когато поради обявено извънредно положение със заповед на работодателя или със заповед на държавен орган е преустановена работата на предприятието, на част от предприятието или на отделни работници и служители, работодателят има право да предостави платения годишен отпуск на работника или служителя и без негово съгласие, включително на работник или служител, който не е придобил 8 месеца трудов стаж.Дейност 3: Организиране и провеждане на обучения на педагогически и непедагогически специалисти
Преустановяват се всички предвидени обучения за педагогически и непедагогически специалисти за периода на извънредното положение.
Дейности 4 и 5: Организиране и провеждане на дейности за педагогическа, психологическа и социална подкрепа за родители на деца от уязвими групи и организиране и провеждане на дейности за изграждане на положителни обществени нагласи към предучилищното образование и за недопускане на дискриминация
Провеждането на национални кампании ще бъде планирано в период, в който ще бъде допустимо събирането на групи от повече от 50 човека на едно място.
Дата: 21.02.2020 г. - ВАЖНО!
Уважаеми директори,
Приложено Ви изпращам информация за преведените средства за всяка детска градина / училище,
Моля в срок до 12:00 ч. на 24.02.2020 г. (понеделник) да ни информирате дали има ДГ, училище, изпълняващи дейности по проекта, но до момента не е получено финансиране или пък сте изразходвали предоставените средства.
|
Дата: 11.02.2020 г.
Уважаеми директори,
Във връзка с обучение на учители за прилагане на скрининг тест, проведено в град Сливен, моля заповядайте в стая №28 от 14:00 - 16:30 ч. при г-жа Х. Димитрова за получаване на удостоверения.
|
Дата: 10.01.2020 г. - Важно
Уважаеми Директори,
Във връзка с назначаване на счетоводител по проекта, Ви уведомявам следното:
1. Допълнително споразумение се сключва, ако директорът е работодател;
2. Граждански договор се сключва, ако общината е работодател;
3. Граждански договор се сключва при нает външен Изпълнител.
|
07.01.2020 г.
Уважаеми Директори,
Във връзка с проект "Активно приобщаване на предучлищното образование" и изпълнение на чл. 11, ал.2 от указанията по проекта, е необходимо подписаните и подпечатани от Вас в два екземпляра отчети да предоставите за приемане на работата Ви от началника на РУО. Отчитането се извършва по месеци. Отчетите се представят на експертите, отговарящи за съответната ДГ/ училище.
Важно: отчитане на дейностите в електронната платформа:
1. Дейност 1 - отчитането е до прикачване на Удостоверение на всяко дете завършило пакет от 10 педагогически ситуации. Учителите, които водят групите, представят отчетите си на директорите, които се съхраняват в детската градина/училището.
2. В раздел "Общи документи" се прикачват САМО и единствено документите на назначения педагогически и/или непедагогически персонал по Дейност 2.
3. В раздел "Информация" и секция "Персонал" присъстват всички участници по проекта - директор, счетоводител, ръководител/и на група, назначени по Дейност 2 педагогически и/или непедагогически персонал.
4. В разделите "Общи документи", "Ведомости" и "Платежни документи" се въвеждат само документи за назначените специалисти по дейност 2.3 и 2.4.
5. Счетоводители и назначените специалисти по Дейност 2, представят отчетите си на директорите, които се съхраняват в детската градина/училището.
Приложение: Бланка за отчет-образец-директори,
Бланка за отчет-образец-учители на групи, счетоводители и специалисти по Дейност 2
|
Дата: 18.12.2019 г. - Важно!
Приложено Ви изпращам списък с обучени учители по прилагането на скрининг теста, които не са преминали през дистанционната форма на обучението.
Необходимо е да влезете на тези три линка и да попълните необходимата информация:
https://docs.google.com/forms/d/10GbrRbGvFvCB26UrjcUT16bUtEItmhlNBd9Jc6GvkxQ/edit
https://docs.google.com/forms/d/1uv2Sf2vx1U1gMdeSQrRIyHR96Czm6RquDW79yZLwUWQ/edit
https://docs.google.com/forms/d/1yFxLnLh5467l8cy5r29j7nGRoJnXVBrjx_OMPBHAeMo/edit
Прилагам и анотация на неприсъствената форма на обучение по проект АСПО:
Ана Иванова Стефановва | Бургас |
Ани Илиева Узунова | Бургас |
Ася Димчева Димитрова- Рашева | Бургас |
Бехидже Акиф Мехмед | Бургас |
Веселина Христова Берева-Бостанджиева | Бургас |
Гергана Веселинова Попова | Бургас |
Гинка Боянова Хайтова-Стоянова | Бургас |
Гинка Желязкова Петрова | Бургас |
Даниела Данчева Маринова | Бургас |
Диана Георгиева Георгиева | Бургас |
Дора Атанасова Кисьова | Бургас |
Златина Георгиева Николова | Бургас |
Златина Лазарова Иванова | Бургас |
Златина Николаева Минкова | Бургас |
Иванка Георгиева Атанасова | Бургас |
Иванка Николова Загорчева | Бургас |
Ирина Андонова Касабова | Бургас |
Йоана Спасова Жекова | Бургас |
Катерина Дечева Митева | Бургас |
Кети Калинова Добрева | Бургас |
Красимира Иванова Дейкова | Бургас |
Мария Тодорова Георгиева | Бургас |
Марияна Борисова Грудова | Бургас |
Марияна Веселинова Тенева | Бургас |
Наталия Дончева Забунова | Бургас |
Нина Веселинова Биволарова | Бургас |
Пенка Стойчева Стойкова | Бургас |
Петя Василева Бонева | Бургас |
Петя Събева Събева | Бургас |
Радостина Иванова Драгоева | Бургас |
Райна Петкова Тодорова | Бургас |
Светла Георгиева Панова | Бургас |
Светлана Андонова Иванова | Бургас |
Силва Блацалиева | Бургас |
Стела Димитрова Илчева | Бургас |
Стефанка Йорданова Широкова | Бургас |
Таня Желязкова Узунова | Бургас |
Татяна Валентиновна Николова | Бургас |
Теодора Златева Няголова | Бургас |
Янка Методиева Христова | Бургас |
Програма неприсъствено обучение
|
Важно!
Срок: 09.12.2019 г.
Здравейте Директори,
Предстои внасяне на следващ отчет по проекта. В тази връзка до края на деня в понеделник 09.12.2019 г. моля да бъдат приключени всички пакети по дейност 1. В този отчет няма да бъдат включвани нови разходи по дейност 2. Ето защо моля директорите да насочат усилията си към приключване на пакетите за допълнително обучение по български език. Моля да имате предвид, че системата ще бъде затворена за прилагане на нови удостоверения в понеделник вечерта.
Дата: 09.12.2019 г.
Уважаеми Директори,
Във връзка с отчитането на дейностите в системата напомням следното:
1. В разделите на системата "Общи документи", "Ведомости" и "Платежни документи" се въвеждат само документи за назначените специалисти по дейност 2.3 и 2.4. Моля да се спре с опитите за включване в тези раздели допълнителните споразумения за учителите, които провеждат допълнително обучение по дейност 1. Тези документи НЕ СЕ въвеждат в системата:
- дейност 1 се отчита САМО в раздел "Обучение";
- дейности 2.3. и 2.4. се отчитат САМО в разделите "Общи документи", "Ведомости" и "Платежни документи".
2. Моля да не се опитват да въвеждат данни за заместващи учители в дейност 1, защото това не е от значение за системата. Важно е в тези случаи документацията в ДГ/училището, да се води коректно, но в системата е важно да има видимост кой е основния ръководител на групата, а когато има заместващ за 2-3 педагогически ситуации, моля да не правят опити за промени, защото така създават грешки.
3. Във връзка с т. 1 моля да не се правят опит за въвеждане на групи в раздел "Обучение", с които работят назначените по дейност 2.3. и 2.4. специалисти. Това не се прави. За тези деца документацията се води и съхранява в ДГ/училището. При необходимост от въвеждане на такива данни, то за това ще има ясно определено място в системата.
|
Дата: 06.12.2019 г.
Уважаеми Директори,
Във връзка с проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ и отчитане на дейностите, моля в срок до 06.12.2019г. да обработите и качите в електронната платформа необходимите документи.
Дейност 1 – при приключен пакет се отразяват микроданните и удостоверенията на децата в групата. Други документи не са необходими за отчитане в електронната платформа.
Тематичното разпределение да се попълва в системата регулярно.
Дейност 2 – отчитане в раздел Общи документи и Ведомости.
Попълват се микроданни на децата с които работи назначения педагогически и/или непедагогически персонал. Пример: помощник-възпитател – децата в групата, в която е назначен; медиатор – децата с чийто семейства работи.
Всички необходими документи за финансова отчетност се сканират и прилагат в електронната платформа, като е посочено, че разходът е извършен по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“.
Отчитането на участниците по проекта е на бланка (образец), която е качена в кореспонденция за директори на 19.11.2019 г.
Отчитане на работата по проекта на директорите на детските градини и училища се извършва въз основа на отчет, по месеци, разпечатва се , подписва се и се предоставя за приемане на работата от началника на РУО.
ВАЖНО! Ако все още има детска градина, която не е подала заявление в електронната платформа по дейност 3.2 – Обучение на педагогически специалисти за прилагане на скрининг тест на деца от 3 години до 3 години и 6 месеца, което се проведе в гр. Сливен, в срок до 06.12.2019г. да направи необходимата регистрация.
|
Дата: 28.11.2019 г.
Уважаеми директори на училища и детски градини,
5 детски градини не са качили удостоверенията за първите 10 ситуации. Моля качете удостоверенията в системата, която още малко ще бъде отворена.
Във връзка с отчитане на дейнстите по проект АПСПО Ви информирам, че електронната платформа ще е отворена за работа днес 28.11.2019 г. до 11:30 ч. Моля своенвременно да качите отчетните си документи.
|
Дата: 20.11.2019 г.
Важно!
Уважаеми директори,
Във връзка с изпълнение на Дейност 1 и Дейност 2 по проект АПСПО и отчитането им, всеки участник трябва да попълни отчет до директора, в това число и учителите, извършващи допълнително обучение по БЕЛ. Директорът подписва отчета и го сканира.
|
Към момента не са преведени средства за непреки разходи за директор и счетоводител.
Ако след уточнение с Екипа за управление са установи, че има неточност при предоставяне на средствата, то възстановяването се прави по сметка BG54 BNBG 9661 3200 1898 01, получател МОН - ЕСФ - ОП - НОИР
Сметката е транзитна и по нея постъпват възстановени суми по ОП НОИР.
|
Важно!
При невъзможност за регистриране в ел. платформа по проекта, Моля опишете проблема на e-mail [email protected]
Тези от Вас, които вече са се регистрирали и са прикачили декларация образец 2 с днешна дата, а не с дата на стартиране на дейност по проекта ще бъдат отказани и ще трябва отново да прикачат коригирания образец 2!
|
Дата: 14.11.2019 г.
Важно!
Уважаеми директори,
Важно!Обърнете внимание на образец 2 и датата, която попълвате! Тя трябва да е от деня на стартиране на дейност или по-рано.
|
Дата: 13.11.2019 г. - ВАЖНО
Уважаеми директори,
Във връзка с Дейност 2 е необходимо в срок до 14.11.2019 г. да изпратите микроданни само на вече назначените по дейност 2 педагогически и непедагогически специалисти на e-mail [email protected].
|
Дата: 11.11.2019 г.
Уважаеми директори,
Във връзка с проведеното обучение на учители от детски градини за прилагане на скрининг тест за деца на възраст от 3 г. и 6 м. в гр. Сливен, и получаване на стимулна книжка и допълнителни обучителни материали, информирайте Вашите служители да заповядат в стая № 28 от 15:00 до 17:00 ч.
Дата: 15.10.2019 г.
Важно!
Във връзка с проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" и провеждане на обучение за прилагане на ранно о��еняване чрез скрининг тест в град Сливен, участието на определените учители от детските градини е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. При наличие на учител, който не може да присъства на обучението по оправдателни причини, директорът определя друг учител за участие и уведомява РУО - Бургас. В случай, че не бъде осигурено присъствие на учител, директорът ще трябва да представи доклад до Началника на РУО - Бургас за причините за неявяване, след което ще бъде уведомен Вашият работодател, Кмета на съответната община за анализа от доклада.
|
Във връзка с проект "Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" (АПСПО) е ��обавена информация (указания и отговори на въпроси) в секция "Програми и проекти" . Всичко свързано с проекта ще бъде публикувано на съответния раздел.
|
Срoк за изпълнение | Публикувaнo на | ![]() | Прикачен файл | ![]() |
21.11.2022 г. | Промяна в срока на изпълнение на дейностите по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | ||
19.01.2022 г. | Анкетна карта за оценка на удовлетвореността от участие в обучения по проекти ОПНОИР с Конкретен бенефициент МОН - Проект АПСПО | ![]() | ![]() | |
11.01.2022 г. | Нова бланка по проекта | ![]() | ||
20.12.2021 г. | Изменение и допълнение на заповед № РД-06-370 от 25.02.2020г. за разпределение по проект АПСПО | ![]() | ||
13.12.2021 г. | Данъчни облакчения за деца - проект АПСПО | ![]() | ||
16.11.2021 г. | Заповед рд09-3966/29.10.2021 г. на министъра на образованието и науката за изменение на указания за изпълнение на дейностите по проект АПСПО | ![]() | ||
19.05.2021 г. | Изменение и допълнение на Заповед № РД-06-337/29.04.2020 г. по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ за осъществяване организация, управление, контрол и мониторинг на дейностите на детските градини и училища от област Бургас от експертите от отдел ОМДК на РУО – Бургас | ![]() | ||
19.05.2021 г. | Изменение и допълнение на Заповед №РД-06-44/31.01.2020 г.по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ за осъществяване организация, управление, контрол и мониторинг на дейностите на детските градини и училища от област Бургас от експертите от отдел ОМДК на РУО – Бургас | ![]() | ||
01.04.2021 г. | Изпълнение на Дейност 4 „Реализиране на дейности за педагогическа, психологическа и социална подкрепа за родители на деца от уязвими групи и за формиране у тях на мотивация за активно приобщаване на децата им в системата на предучилищното образование“ по проект BG05М2ОР001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() ![]() | ||
25.03.2021 г. | Участие в работна среща по проект АПСПО | ![]() ![]() | ||
15.03.2021 г. | Указания | ![]() | ||
04.03.2021 г. | Актуализирани указания по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“, утвърдени със Заповед РД09-517/02.03.2021 г. на министъра на образованието и науката. | ![]() | До директорите на училища, детски градини и центрове от област Бургас | |
04.02.2021 г. | Промяна на данни на деца/ученици по проект АПСПО | ![]() ![]() | До директорите на училища и детски градини | |
15.01.2021 г. | Верификация на разходи проект АПСПО | ![]() | ||
Важно! | 27.11.2020 г. | Указания за работа | ![]() | |
Много важно! | 06.11.2020 г. | Процес на верификация на пакет отчетни документи № 5 по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | |
15.10.2020 г. | 07.10.2020 г. | Анкета за планиране на Дейност 2.2 за назначаване на външен квалифициран педагогически персонал за провеждане на допълни дейности за социално и емоционално развитие на децата | ![]() | |
05.10.2020 г. | Провеждане на работна среща на детски градини/училища по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() ![]() | ||
05.10.2020 г. | Изменена ЗАПОВЕД № РД-06-44/31.01.2020 г.по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ за осъществяване организация, управление, контрол и мониторинг на дейностите на детските градини и училища от област Бургас от експертите от отдел ОМДК на РУО – Бургас | ![]() | ||
02.10.2020 г. | Проверки на място през месец октомври 2020 г. по проект BG05M2ОP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | ||
до 12:00 ч. на 05.10.2020 г. | 01.10.2020 г. | Изпълнение на дейности по проект BG05M2ОP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | |
до 12:00 ч. на 05.10.2020 г. | 01.10.2020 г. | Изпълнение на дейности по проект BG05M2ОP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | ![]() ![]() |
03.09.2020 г. | Изпълнение на дейностите по проект BG05M2ОP001-3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() приложения ![]() | ||
24.06.2020 г. | Изпълнение на дейностите по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | За ДГ и училища | |
03.06.2020 г. | Продължаване на дейностите по АПСПО | ![]() ![]() | За ДГ и училища | |
12.03.2020 г. | Междинен отчет | ![]() | ||
12.03.2020 г. | Счетоводно отчитане към общините | ![]() | ||
06.03.2020 г. | 05.03.2020 г. | Стартиране на дейност по заплащане на такси | ![]() ![]() | |
31.01.2020 г. | Изменение на Заповед РД-06-518/18.10.2019г по проект АПСПО | ![]() | ||
31.01.2020 г. | Отговори на въпроси | ![]() | ||
27.11.2019 г. | 26.11.2019 г. | Модул за отчитане на Дейност 2 | ![]() ![]() | |
Важно Срок 19.11.2019 г. | 19.11.2019 г. | Изпълнение на дейности 2.2 и 2.3 назначаване на педагогически и непедагогически персонал по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" | ![]() ![]() | |
Важно | 13.11.2019 г. | Актуализиран списък на детските градини, които да участват в Дейност 2 | ![]() | |
Важно | 13.11.2019 г. | Допълнителни указания и приложения, необходими за регистрацията в електронната платформа по проекта | ![]() ![]() ![]() | |
12.11.2019 г. | Инструкция за работа в електронната система за управление и отчитане на проекта | ![]() | ||
07.11.2019 г. | Информационна табела и таблица - микро данни (excel) , необходима за попълване на данните по проекта | ![]() ![]() | ||
06.11.2019 г. | Проект BG05M20P001- 3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" - образци на документи | ![]() ![]() ![]() | ||
05.11.2019 г. | Провеждане на информационна среща по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | ||
05.11.2019 г. | Заповед за утвърждаване на списък на общински детски градини и училища, които да участват в техническото и финансовото изпълнение и да извършат разходи по проект ''Активно приобщаване в системата на предучилищното образование' | ![]() ![]() | ||
18.10.2019 г. | Заповед по проект АПСПО за осъществяване организация, управление, контрол и мониторинг на дейностите на детските градини и училища от област Бургас от експертите от отдел ОМДК на РУО – Бургас | ![]() ![]() ![]() | ||
15.10.2019 г. | Провеждане на информационна среща по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | ||
11.10.2019 г. | Промяна на график на обученията за прилагане на ранно оценяване чрез скрининг тест по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование | ![]() ![]() | ||
10.10.2019 г. | Проект BG05M20P001- 3.005-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() | ||
10.10.2019 г. | Обучение на учители от детски градини по проект "Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" за прилагане на ранно оценяване чрез скрининг тест | ![]() ![]() | ||
08.10.2019 г. | Обучения по проект АПСПО за прилагане на ранно оценяване чрез скрининг тест | ![]() | ||
08.10.2019 г. | Образци необходими за работа по проект „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ | ![]() ![]() | ||
30.09.2019 г. | Указания на УО на ОП НОИР за демаркация по проект BG05M2ОP001-3.002-0004 „Активно приобщаване в системата на предучилищното образование“ с конкретен бенефициент - Министерство на образованието и науката (МОН), финансиран по ОП НОИР 2014 – 2020 г. | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
24.09.2019 г. | Електронна форма за въвеждане на информация по проект "Активно приобщаване в системата на предучилищното образование" | ![]() ![]() ![]() ![]() |