Координатор в РУО-Бургас: Галя Киркова


Дата: 31.07.2025 г.
Уважаеми директори,
Напомням Ви, че срокът за подаване на заявление за включване на нови образователни институции в проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“ е 31.07.2025 г.
 
Уведомявам Ви, че в информационната система на проект „Силен старт“ е добавен бюджетен модул. Чрез него образователните институции могат да се информират колко средства са получили по проекта и за кои дейности са им изплатени.
Обръщаме внимание, че средства за дейност 2.1. – интензивна работа с родители не са изплащани на детските градини/училищата. С предстоящия финансов трансфер ще бъдат заплатени и всички приключени (одобрени) пакети за интензивна работа с родители. В него ще се включат и неизплатените средства за интензивна работа с родители. За целта е необходимо да качите в информационната система на проекта месечните отчети на назначените педагогически специалисти/непедагогически персонал, които следва да одобрим най-късно до 05.08.2025 г. включително. Одобрените до тази дата отчети и пакети ще бъдат включени в трансфера към институциите.

Дата: 11.07.2025 г. - Проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“

Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецписмо

Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецприложение


Дата: 30.05.2025 г.
       Уважаеми директори,Приложено Ви изпращам  отново анкетната карта (картата за участие) необходима за попълване на микроданните, с оглед актуалната необходимост от добавянето на родители и въвеждането на информация за тях във връзка с изпълнението на Дейност 2. по Проект "Силен старт". Същата карта сте  получили през месец септември.

Дата: 28.05.2025 г. "Анкета по Дейност 2 на Проект "Силен старт"

      Уважаеми колеги,Публичното отразяване на дейностите по проект „Силен старт“ е следва да съпътства неговата успешна реализация и постигането на целите, заложени в него. Ето защо на сайта на МОН, в съобщения до медиите и на официалните социални мрежи на министерството, всеки месец се публикуват интересни и ценни дейности от гледна точка на приобщаването на деца и родители към предучилищното образование. Идеята на публикациите е да наблегнат не толкова на еднократни инициативи, мероприятия и педагогически ситуации, а на такива, които се провеждат регулярно и са част от цялостен процес, който се случва в детската градина и ще продължи до края на проекта, а и след него.Например: Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецhttps://www.mon.bg/news/malki-izsledovateli-ot-troyan-pravyat-eksperimenti-v-detska-laboratoriya/ В посочения пример децата правят експерименти по определени теми, които им дават познания за света на природните науки.До този момент по-голямата част от публикациите са насочени към заниманията по интереси, защото са най-атрактивни и разнообразни. В следващите месеци бихме искали да поставим акцент върху изпълнението на Дейност 2.  В тази връзка моля за Вашето съдействие да представим дейностите в детски градини/училищата, които са направили цялостна програма за работа с родители – с теми и подтеми, с различни мероприятия, инициативи и обучения, които имат някаква периодичност и са подчинени на една обща конкретна цел. С цел да улесним събирането на информацията за добрите практики за работа с родители, в т.ч. и с родители на деца от яслените групи, изпращам линк с кратка анкета, която моля да попълните. От полза ще са и добри практики, които да показват как екипите са успели да привлекат семейства, чиито деца не са ходили до момента на детска градина или дълго са отсъствали. Много е ценно също представянето на работата с родители на деца от яслените групи. Молим, ако има такива институции, нека да разкажат какво са направили и какво предстои.Ето линк към анкетата: Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецhttps://forms.office.com/e/j15WG66q8pАнкетата ще е активна до 18,00 ч. на 16.06.2025 г. (понеделник).Предвиждаме освен в публикациите, най-добрите инициативи и практики, да бъдат представени и на публично събитие в началото на септември.Предварително Ви благодаря за съдействието, както и за готовността на образователните институции за споделяне на натрупания опит.С уважение,Галя Киркова - Координатор

Дата: 08.05.2025 г.

Уважаеми колеги,
Във връзка с променените изисквания за подаване на месечни отчети от наетите лица (непедагогически персонал/педагогически специалисти) в информационната система на проекта за месец април 2025 г. и следващите след него месеци, уточняваме следното:
  • опция „Месецът не е част от дългосрочно отсъствие повече от 30 последователни дни (с изкл. на отсъствие поради ползване на платен годишен отпуск)“ се избира, когато през месеца лицето не е ползвало някой от видовете отпуск по чл. 158-168 от Кодекса на труда за период по-дълъг от 30 календарни дни (в т.ч. и отпуск при временна неработоспособност поради заболяване за период по-дълъг от 30 календарни дни);
  • опция „Месецът е част от дългосрочно отсъствие повече от 30 последователни дни“ се избира когато през месеца лицето е ползвало някой от видовете отпуск по чл. 158-168 от Кодекса на труда за период по-дълъг от 30 календарни дни (в т.ч. и отпуск при временна неработоспособност поради заболяване за период по-дълъг от 30 календарни дни) –  в този случай лицето трябва да посочи и колко са отработените от него дни през месеца (извън тези, които са част от дългосрочното отсъствие).
Обръщаме внимание, че при попълването на отчетите наетите лица е необходимо да избират минимум две от възможните дейности, които трябва да извършват.


Дата: 07.05.2025 г.

Уважаеми колеги,
В информационната система на проекта са качени тестовете за обучение по български език – междинно първо ниво, междинно второ ниво и финално ниво.Обръщаме внимание, че:
  • междинните тестове не са задължителни, но за да бъде направен тест за междинно второ ниво, преди това трябва да бъде направен тест за междинно първо ниво;
  • тестът за финално ниво трябва да бъде направен до 31.05.2025 г. (в учебно време);
  • всички институции, които са провеждали допълнително обучение по български език (пакети) задължително трябва да добавят в системата направения входящ тест;
Не се правят тестове за обучение по български език в периода от 1 юни до 14 септември (през неучебно време).Напомняме и че в информационната система на 30.04.2025 г. е качено актуализирано ръководство за потребителя.

Дата: 19.03.2025 г.

Уважаеми колеги,
Относно дейност 2 „Интензивна работа с родители“  можете да започнете да си добавяте родители, но все още не трябва да генерирате графици за работа с родителите и удостоверения. Генерираните вече графици и удостоверения ще бъдат изтрити от системата.При създаване на график от образователните институции ще се изисква въвеждането на минимум 8 теми/дейности/форми, но за да бъде успешно генерирано удостоверение на един родител, същият трябва да е взел участие в минимум 4 теми/дейности/форми от графика.Допълнително ще Ви уведомим за готовността на информационната системата свързана с коректното генериране на графици и удостоверения за работа с родители.

Дата: 21.01.2025 г.

Уважаеми директори,
Уведомявам Ви, че на 27.01.2025 г., в залата на ІІІ етаж в РУО - Бургас ще се проведе работна среща с директорите на детски градина и училища, включени в Проект "Силен старт" по общини, както следва:
  • от 14.00 ч. - за директори от общини Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Руен, Созопол, Средец, Сунгурларе, Царево;
  •  от 15.00 ч. - за директори от общини Бургас, Камено, Карнобат.



Дата: 13.01.2025 г.


Уважаеми Директори,


Уведомяваме Ви, че включени в дейностите по проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“, че в предстоящия финансов трансфер ще бъдат включени и финансови средства за приключени и одобрени в срок до 17.01.2025 г. (включително) пакети в информационната системата на проекта.

Напомняме отново, че пакетите (педагогическите ситуации) по дейност 3.3. – допълнителната подкрепа на деца с изявени дарби временно не се провеждат, като изискванията свързани с тях ще бъдат обсъдени на предстоящата работна среща на 21.01.2025 г. в Teams.

 

Също така от 01.01.2025 г. са актуализирани еднократните суми (единичните разходи), прилагани по проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“, Програма „Образование“ 2021 – 2027 г.

С писмо с регистрационен № BG05SFPR001-1.003-0001-C01-M021 от 18.12.2024 г. в ИСУН от Проф. дхн Георги Вайсилов Изпълнителен директор и Ръководител на Управляващия орган на Програма „Образование“ 2021-2027 г. сме уведомени за:

  • Актуализация на еднократната сума за възнаграждения на назначени лица от непедагогическия персонал по Дейност 2 със заетост от 4 часа на ден – 740 лв. (размерът на средствата се увеличава от 660 лв. на 740 лв.)
  • За наети лица с по-малка заетост по проекта се възстановява еднократна месечна сума, която е намалена пропорционално (например, при заетост от 3 часа на ден – еднократна месечна сума от 555 лв.; при заетост от 2 часа на ден – еднократна месечна сума от 370 лв.; при заетост от 1 час на ден – еднократна месечна сума от 185 лв.).
  • Актуализация на еднократната сума за възнаграждения на назначените педагогически специалисти по Дейност 3 със заетост от 8 часа на ден – 3500 лв. (размерът на средствата се увеличава от 2620 лв. на 3500 лв.)
  • За наети лица с по-малка заетост се възстановява еднократна месечна сума, която е намалена пропорционално и е закръглена към най-близкото цяло число (например, при заетост от 6 часа на ден – еднократна сума от 2 625 лв.; при заетост от 4 часа на ден – еднократна сума от 1 750 лв.; при заетост от 3 часа на ден – еднократна сума от 1 312 лв.; при заетост от 2 часа на ден – еднократна сума от 875 лв.).

Актуализираните еднократни суми за възнаграждения на наетите лица по Дейност 2 и по Дейност 3 са в сила от 01.01.2025 г.

В резултат на посочените промени е необходимо в системата на проекта да бъдат добавени допълнителни споразумения с актуализирани възнаграждения.

Посочените суми ще бъдат отразени и в актуализирани Указания по проекта, като след утвърждаването им със заповед на министъра на образованието и науката същите ще Ви бъдат изпратени и ще бъдат добавени в информационната система на проекта.


Дата: 10.10.2024 г.


Уважаеми директори,


Във връзка със стартиране на Дейност 1. Повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, вкл. нови в системата учители, и на експерти от РУО, за осъществяване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, вкл. социално-емоционалното учене в ДГ, в т.ч. техни яслени групи, и училища с групи за ЗПО, както и обучения на непедагогическия персонал, вкл. образователни медиатори и соц. работници за подпомагане на обучението, в съответствие с утвърдени програми за професионалното и кариерното им развитие по проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“, финансиран от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз Ви информирам, че в системата на проекта е публикувана анкета, която следва да бъде попълнена от всички директори на институциите, включени в заповедта на министъра на образованието и науката за участие в проекта. Анкетата се попълва с вход чрез институционалния акаунт на образователната институция (код_по_НЕИСПУО@edu.mon.bg).

Това е линкът към анкетата: Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецhttps://forms.office.com/e/cySZHGAfZd


Срок за изпълнениеПубликувано наОтносноПрикачен файл

Забележка
 28.04.2025 г.Формуляри на присъствени списъци по Дейност 3 и Дейност 4 по Проект "Силен старт"Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецпапка 
 09.01.2025 г.Уважаеми директори, приложено Ви изпращам насоки за въвеждане на персонала в НЕИСПУО. Целта ни е да се избегнат грешките, които най-често водят до невъзможност да бъде въведен персонала в системата на проекта.
  От ключово значение да следвате тези насоки с оглед избягването на неточности и в двете системи.
Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецписмо 
 09.12.2024 г.Актуализирани Указания за изпълнение на дейностите по проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“, съгласно приложението.Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецписмо 
 21.11.2024 г.Презентации от работна среща в гр. Хисаря.Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецпапка 
 31.10.2024 г.Документи по проекта Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецфайл 
 25.09.2024 г.Видео формат свързан с добавянето в информационната система на деца/участници в дейностите по проектаВъншната връзка се отваря в нов раздел или прозорецфайл
 
 02.08.2024 г.

Образци на документи необходими за отчитането на допълнително обучение по български език в неучебно време чрез допълнителни форми на педагогическо взаимодействие през учебната 2024/2025 година:

  • Заявление с декларация за информираност и съгласие;
  • Присъствен списък на децата, включени в допълнително обучение по български език;
  • Удостоверение за преминато допълнително обучение по български език.

Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецпапка
 
 01.08.2024 г. Заповед на Министъра на образованието и науката за утвърждаване на Указанията по проект "Силен старт"
Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецфайл
 
 01.08.2024 г. Указания по проект "Силен старт"Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецфайл
 
Важно!
28.05.2024 г.
23.05.2024 г.Стартиране на дейности по проект "Силен старт" - до ДГ и училища с ПГ
Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецпапка
 
 03.04.2024 г.Стартиране изпълнението на дейностите по проект BG05SFPR001-1.003-0001 „Силен старт“ с конкретен бенефициент - Министерство на образованието и науката, финансиран по Програма „Образование“ 2021-2027 г.
Външната връзка се отваря в нов раздел или прозорецписмо